Liidimagneetit ja automaatiot
Liidimagneetit ja markkinoinnin automaatiot ovat kasvun avain jolla rohkeasti uutta kokeilevat pienet yritykset voivat kasvaa kilpailusta ohi. Liidimagneetti tuottaa arvoa hyvin toteutettuna vuodesta toiseen.
Mitkä liidimagneetit?
Liidimagneetiksi kutsutaan sisältöä, toiminnallisuutta tai ominaisuutta jonka pääasiallinen tarkoitus on herättää kiinnostus asiakaskunnassa ja johtaa yhteydenottoon tai suoraan kauppaan. Liidimagneetti voi siis olla esimerkiksi ilmainen pieni opaskirja, tunnin konsultaatio, tai muu "vaihtokauppa" jossa kiinnostuneen osapuolen yhteystietojen vastineeksi tarjotaan jotain pientä mikä motivoi ylittämään kynnyksen.
Liidimagneetit ovat todella hyviä työkaluja modernissa markkinoinnissa. Ne auttavat yrityksiä houkuttelemaan potentiaalisia asiakkaita. Tehokas liidimagneetti resonoi kohdeyleisönsä kanssa ja erottuu edukseen kilpailijoiden keskellä.
Liidimagneetti on aina osa kokonaisuutta eikä oma irrallinen kokonaisuutensa - liidimagneetin kautta saadut liidit pitää osata hyödyntää tehokkaasti. Tämä voi tarkoittaa jokaisen kontaktoimista henkilökohtaisesti, tai automaation hyödyntämistä liidien pisteytyksessä.
Liidimagneetin anatomia
Työkalut valitaan aina tarpeen mukaan, joten tässä artikkelissa mainitut työkalut eivät suinkaan ole ainoat vaihtoehdot. Helppona esimerkkinä keskitymme kertomaan Brevosta, mutta Wildcard Groupista löytyy kokemusta myös muutamia mainitakseni Custobarista, Klaviyosta, Hexosparkista, FluentCRM:stä, MailMintistä sekä kymmenistä muista markkinoinnin automaation ympärillä toimivista järjestelmistä ja ohjelmistoista.
Brevo on siitä helppo esimerkki että siitä löytyy kaikki tavanomaisimmat liidimagneetin ominaisuudet ja toiminnallisuudet.
Brevosta kaikki irti.
Olemme toteuttaneet Brevolla kevyitä liidimagneettikokonaisuuksia joihin sisältyy sekä laskeutumissivu että täytettävät lomakkeet ja niiden jälkeen käyntiin lähtevät sähköpostiautomaatiot personoiduilla viestiputkilla joissa asiakas etenee valintojensa perusteella eteenpäin ja lämpenee sopivaa tahtia kohti kaupantekoa.
Suurimpina kokonaisuuksina toteutuksissa toistaiseksi ovat olleet jopa vuoden kestävät viestiputket missä asiakkaalle personoitu viesti lähtee kerran kuukaudessa. Hyöty skaalautuu todella nopeasti kun samaan putkeen voi mennä rajaton määrä asiakkaita vuodesta toiseen, kellonaikaa katsomatta.
Laadukkaat työkalut mahdollistaa myös liidin kannattavuuden arvioinnin erilaisin kriteerein. Pisteytys mahdollistaa liideistä koppia ottavan myyjän ajankäytön priorisoinnin.
Yhteydenpito asiakkaiden kanssa voidaan hoitaa samalta alustalta viestijärjestelmällä johon saa yhdistettyä kaikki firman relevantit somekanavat, whatsappin ja sähköpostit.
Brevo Master Partner
Wildcard Group on toiminut Partnerina Brevolla jo ennen kuin nimi Brevo otettiin käyttöön (aiemmin tunnettu nimellä Sendinblue). Tällä hetkellä Wildcard Group on tasolla "Master Partner". Tunnemme ohjelmiston vahvuudet ja rajoitteet.